مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اعلاشویی فرش به چه معناست؟

حتما با تماس به یک قالیشویی از کارشناسان مربوطه کلمه اعلاشویی را شنیده باشید. اعلاشویی یا شستشوی ویژه یکی از انواع شستشوی فرش است. خدمات ویژه‌ای که در این روش شستشو وجود دارد با شستشوی معمولی متفاوت است. در اعلاشویی فرش شما با مواد مخصوص و ویژه‌ای در 2 نوبت شسته می‌شود. اما برای شستشوی معمولی فرش در 1 نوبت و با مواد شوینده معمولی شستشو داده می‌شود.
وقتی زمان شستشوی فرش می‌رسد، تنها به تمیز شدن آن نباید فکر کنید. باید مشکلات فرش خود را بشناسید و برای رفع آن با کارشناسان قالیشویی صحبت کنید. ممکن است فرش شما دچار رنگ‌دادگی، بیدزدگی، پارگی و … شده باشد. برای تمامی این اتفاقات راه‌هایی وجود دارد تا بتوانید فرش خود را مانند روز اول سالم و تمیز تحویل بگیرید. حتی اگر مشکلات فرش شما به قدر قابل توجهی زیاد باشد، از حال فعلی‌اش بهتر می‌شود.

اعلاشویی فرش

مراحل اعلاشویی فرش

اعلاشویی برای فرش شما در چند مرحله انجام می‌شود. مرحله اول برای شستشو با روش اعلاشویی و روش معمولی مشابه است. اما مواد شوینده هر کدام با هم متفاوت است. با انتقال فرش شما به قالیشویی مرحله شستشو آغاز می‌شود. این کار با مواد شوینده‌ای صورت می‌گیرد تا آسیبی به بافت و رنگ فرش شما نرسد. بعد از این مرحله کار تخصصی بر روی فرش شما آغاز می‌شود؛ مرحله لکه برداری. در این مرحله لکه‌های روی فرش بررسی می‌شود و بر اساس نوع و میزان آن با مواد لکه برداری مخصوص پاک می‌شوند.
در صورتی که فرش شما دچار رنگ دادگی شود می‌توانید این مشکل را به کارشناسان قالیشویی بگویید. این مرحله هم نیاز به تجربه و تخصص دارد. زیرا فردی که قرار است این مشکل را برطرف کند باید با انواع فرش و رنگ‌های آن آشنا باشد. مشکل رنگ دادگی برای فرش‌های دستباف بیشتر اتفاق می‌افتد.
بعد از این مرحله تار و پود فرش‌ها را با مواد خاصی براق می‌کنند. سپس برای خشک کردن فرش از اتوپرس‌های مخصوص برای اتوکشی و خشک کردن فرش استفاده می‌شود و بعد از آن فرش‌ها برای بسته بندی آماده می‌شوند.

تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های شستشو به روش ویژه و معمولی، نوع شوینده‌های آن است. برای اعلاشویی علاوه بر مواد شستشو از نرم‌کننده‌های مخصوص فرش استفاده می‌شود. حتما متوجه شده‌اید که بعد از شستشو، فرش شما زبر و سخت شده است. این موضوع به دلیل مواد شوینده‌ای است که به کار برده‌اید. با انتخاب اعلاشویی از موادی به همراه شوینده‌ها استفاده می‌شود که این مشکل برای فرش شما رخ ندهد.
اعلاشویی نوعی شستشوی ویژه برای فرش شما به حساب می‌آید. حتما متوجه تفاوت خدمات ویژه با خدمات معمولی برای هر موضوعی شده‌اید. این هم یکی از تفاوت‌های بارز شستشوی فرش است که اگر روش اعلاشویی فرش را انتخاب کنید تمامی مراحل به صورت ویژه برای فرش شما انجام می‌شود. بنابراین وقتی دقت بیشتری به مراحل شستشو باشد، عمر فرش شما بیشتر خواهد شد.
اگر به طور کلی بخواهیم در این باره با شما صحبت کنیم، هر فرش با توجه به نوع الیاف و بافت، رنگ‌های استفاده شده، عمر فرش، میزا آسیب دیدگی، زمان شستشو و … نیاز به بررسی دارد. به همین خاطر شما از یک روش خاص برای شستشوی تمامی فرش‌ها نمی‌توانید استفاده کنید. در قالیشویی‌ها، فرش‌های قدیمی با دقت فراوان شسته می‌شوند. ممکن است حتی اعلاشویی به بافت آن‌ها آسیب برساند چرا که این فرش‌ها سالیان سال کنار شما زندگی کرده‌اند و تار و پود حساسی دارند. مانند پیری که محترم و عزیز می‌شود، این فرش‌ها هم نیاز به توجه خاصی دارند. بنابراین اگر فرش گران‌قیمت و عتیقه‌ای دارید حتما برای شستشوی آن با انتخاب بهترین قالیشویی موضوع را مطرح کنید.

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده