مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه به خدمات قالیشویی اعتماد کنیم؟

استفاده از خدمات قالیشویی، از جمله خدمات مورد نیاز بسیاری از شهروندان است. این روزها دیگر کسی، فضا، امکان و فرصت شستشوی اختصاصی فرش‌های خود را ندارد. همین‌طور خدمات قالیشویی تنها به فرش‌شویی محدود نمی‌شود. شستشوی مبل، موکت، رفو و تعمیر فرش و قالی و سایر موارد مشابه نیز معمولا در زمره خدمات این موسسه‌ها قرار می‌گیرد. از سویی این وسایل کالاهایی ارزشمند و البته آسیب‌پذیر هستند. یک فرش دستباف، یک قالی قدیمی، یک تابلو فرش و… همگی علاوه بر ارزش مادی بالا، از ارزش معنوی بسیاری نیز برخوردار هستند. حتی مبلمان و فرش‌های ماشینی و موکت‌ها نیز، این روزها از ارزش مادی بالایی برخوردار هستند. بنابراین انتخاب یک قالیشویی معتبر می‌تواند موضوع بسیار مهمی باشد. در این نوشته قالیشویی نوین می‌خواهیم چند نکته مهم را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

خدمات قالیشویی

سوابق و گستره خدمات

موسسه‌های قالیشویی بسیاری در سطح شهر به ارائه خدمات می‌پردازند. مانند هر کسب‌وکار دیگری، در این حرفه نیز بعضی افراد، مدتی کوتاه مشغول فعالیت شده و به دلایل گوناگون آن را رها می‌کنند. طبیعتا اینگونه موسسه‌ها با ارائه امتیازاتی مثل تخفیف‌های بیشتر و… سعی در جلب نظر مشتریان خود می‌کنند؛ اما به دلیل کم‌تجربه بودن و کامل نبودن امکانات و تجهیزات مورد نیاز این کار، نمی‌توانند خدمات خوبی ارائه دهند.
بنابراین توجه به قدمت و سابقه قالیشویی و گستره خدمات آن، می‌تواند راهنمای خوبی برای اعتماد کردن به آنها باشد. هرچه یک موسسه سال‌های بیشتری به ارائه خدمات بپردازد؛ طبعا تجربه و تخصص بیشتری در زمینه خدمات ارائه شده دارد. همچنین این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده اعتماد مشتریان قبلی به آنها باشد.
نکته دیگر گستره خدمات است. یک قالیشویی که در زمین شستشوی فرش و موکت و مبلمان و… نیز به ارائه خدمات مشغول است؛ معمولا از نظر توانایی فنی و تجهیزات شستشو و… از استانداردهای بالاتری برخوردار است.

مجوزهای لازم

تنها به قالیشویی‌هایی اعتماد کنید که دارای آدرس و اطلاعات دقیق بوده و مجوزهای لازم در این زمینه را دریافت کرده‌اند. از جمله مجوزهای مهم و اعتمادساز در این زمینه، عضویت قالیشویی مدنظر شما در اتحادیه قالیشویان است. این اتحادیه نظارت دقیقی بر روند فعالیت‌ها، قیمت‌گذاری و ارائه خدمات قالیشویی‌ ها دارد؛ که موجب می‌شود بتوان به خدمات آنها اعتماد کرد.

شفافیت در ارائه خدمات

قالیشویی‌ها به روش‌های گوناگونی می‌توانند کار شستشوی فرش شما را بر عهده بگیرند؛ که بر کیفیت شستشو اثر می‌گذارد. همچنین این موضوع درباره سایر خدمات قالیشویی نیز صادق است. در نتیجه بسیار مهم است که به عنوان مشتری، دقیقا از جزئیات خدمات دریافت شده، کیفیت و تعرفه‌های آن، مطلع باشید.
اگر یک قالیشویی نمی‌تواند یا نمی‌خواهد با شفافیت کامل در این زمینه به شما مشاوره دهد؛ بهتر است با احتیاط بیشتری به دریافت خدمات از آن فکر کنید. چرا که احتمالا نتیجه نهایی همکاری با اینگونه موسسات، بیشتر شدن هزینه نهایی کار، از آنچه در ابتدا اعلام شده خواهد بود.
H2: سایر موارد مهم
به جز موارد گفته شده، چند نکته کوچک دیگر نیز وجود دارد. نزدیکی محل فعالیت قالیشویی یا شعب آن به شما می‌تواند در افزایش سرعت عمل آنها در انجام خدمات مدنظر شما موثر باشد. همچنین قالیشویی‌هایی که چند شعبه در نقاط مختلف شهر دارند؛ علاوه بر افزایش سرعت عمل، نشان می‌دهند که موسسه‌ای کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر هستند.
در نهایت درباره شرایط حمل و نقل فرش‌ها به محل قالیشویی نیز، پرس و جو کنید. یک قالیشویی حرفه‌ای فرش‌های شما را لول شده برده و لول شده و بسته‌بندی شده تحویل خواهد داد.
ما در قالیشویی نوین، با سالها تجربه خدمت‌رسانی به همشهریان گرامی، آماده‌ایم تا پاسخگوی نیازهای گوناگون شما در زمینه خدمات قالیشویی باشیم.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده