بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

زمانی که دکوراسیون اتاق کودک خود را بچینید شاید برای آخرین مرحله فرش اتاق را در نظر بگیرید. اما بهتر است بدانید فرش اتاق کودک اهمیت زیادی در روحیات و تاثیر آن در دکوراسیون اتاق او دارد. البته این کار شاید کار را برای شما آسن کند. زمانی که تمام وسایل اتاق کودک را انتخاب کرده‌اید و آن‌ها را سر جایشان قرار داده‌اید، تنها انتخاب یک فرش مناسب کار چیدمان را تکمیل می‌کند.
قبل از خرید فرش برای هر فضایی باید نکاتی را در نظر بگیرید. اما اگر خرید شما برای اتاق کودک باشد باید کمی با دنیای کودکانه و روحیات آن‌ها آشنا شوید. تفاوتی نداره که کودک شما دختر باشد یا پسر. در هر صورت نمی‌توانید برای اتاق او وسایل اتاق بزرگسالان را انتخاب کنید. جنس، رنگ، طرح و دیگر ویژگی‌های انتخاب فرش برای اتاق کودک باید زیرکانه و با علوم روانشناسی انجام گیرد. ترکیب رنگ و طرح می‌تواند یک فضای خاص اجاد کند که بر روی روحیه کودک شما تاثیر بگذارد. در صورتی که برای خرید فرش از یک مرکز معتبر خریداری کنید، برای شستشوی آن نگران تغییر رنگ آن نمی‌شوید. البته قالیشویی نوین با داشتن کارشناسان متبحر و روش‌های اصولی برای شستشو، به شما اطمینان می‌دهد که چنین مشکلی برای فرش شما ایجاد نشود.
در ادامه درباره نکاتی برای خرید فرش نکاتی به شما می‌گوییم تا دکوراسیون بهتری برای اتاق کودک خودتان داشته باشید.

انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

نکات خرید فرش اتاق کودک

برای انتخاب فرش نکات مهم‌تری از رنگ و طرح آن وجود دارد. البته تناسب رنگ و شکل ظاهری آن با باقی وسایل ما هم یک چالش است که گاهی ما را سردرگم می‌کند. اما قبل از این مرحله باید موضوعات دیگری را در نظر بگیرید تا یک خرید اصولی داشته باشید.
تفاوت انتخاب فرش برای کودک دختر یا پسر، تنها در رنگ آن نیست. برای هر کدام از آن‌ها باید علاوه بر رنگ، چیدمان و طرح‌های متنوع فرش را در نظر بگیرید.
جنس فرشی که می‌خواهید برای اتاق فرزندتان خریداری کنید موضوع مهمی است. گاهی اوقات الیاف نامرغوب فرش باعث ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی فرزندتان می‌شود. بنابراین در این رابطه حتما قبل از خرید فرش تحقیق کنید تا جنس مرغوبی را برای اتاق کودک خود خریداری کنید.
نکته دیگری که برای خرید فرش باید در نظر بگیرید ابعاد  و سایز مناسب فرش است. زمانی که چیدمان اتاق کودک به پایان رسیده باشد، فضای وسط اتاق را اندازه گیری کنید. اگر کفپوش مناسبی در اتاق نصب شده باشد بهتر است برای نمای بهتر، تمام فضای کف را با فرش نپوشانید.
برای انتخاب رنگ و طرح از کودک خود هم می‌توانید کمک بگیرید. احتمالا متوجه شده‌اید که کودکتان به برخی از رنگ‌ها عکس العمل بیشتری نشان می‌دهد. از آن رنگ‌ها می‌توانید برای اتاق کودک و انتخاب فرش استفاده کنید.

انتخاب رنگ فرش

برای انتخاب رنگ فرش اتاق کودکتان باید به باقی وسایل اتاق هم توجه کنید. تضاد رنگی زیاد در یک فضا، دکوراسیون زیبایی ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب فرش به جنبه ظاهری آن هم توجه کنید. یکی از مهم‌ترین وسایلی که می‌تواند بر روی دکوراسیون شما تاثیر بگذارد فرش است. فرش‌های اتاق را می‌توانید با مبلمان، پرده، سرویس خواب و حتی با دیگر وسایل در یک هارمونی رنگ نزدیک انتخاب کنید.
یادتان باشد که انتخابتان برای اتاق خواب کودک است. بنابراین علاوه بر این که می‌توانید از رنگ‌های شاد استفاده کنید، بهتر است از رنگ‌های بیشتری استفاده کنید. استفاده از تنها 2 رنگ برای اتاق کودک چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و برای او خسته کننده می‌شود.
کارشناسان با تجربه طراح دکوراسیون می‌توانند به شما برای انتخاب رنگ فرش کمک کنند. برای این منظور می‌توانید از اتاق کودک خود عکس بگیرید و در زمان خرید فرش آن را به کارشناس طراح دکوراسیون فروشگاه نشان دهید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده