بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا لکه چربی روی مبل پاک شدنی است؟

آیا لکه چربی روی مبل پاک شدنی است؟

دست‌های آلوده به مواد چرب و روغنی، مهمترین دلیل ایجاد لکه‌های چربی روی مبل هستند. گاهی پیش می‌آید که همسرتان قبل از این که دست‌هایش را بشویید روی مبل می‌نشیند و این دارایی با ارزش‌تان را لکه می‌کند. گاهی نیز کودک خردسال‌تان بعد از خوردن ماکارونی و پیتزا و بدون توجه به توصیه‌های شما مستقیما روی مبل می‌رود و همه جا را پر از لکه چربی می‌کند. البته فقط غذا نیست که عامل ایجاد این نوع لکه‌هاست. بلکه روغن مو، کرم مرطوب‌کننده و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی نیز می‌توانند عامل ایجاد این لکه‌های سرسخت باشند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد روش پاک کردن این لکه‌ها کسب کنید، ادامه این مقاله وب‌سایت قالیشویی نوین را از دست ندهید. مبل‌شویی و قالیشویی در تهران یکی از خدمات تخصصی مرکز ماست. برای بهره‌مندی از این خدمات باکیفیت کافیست با ما تماس بگیرید.صرف نظر از علت، وقتی چربی مبلمان ما را لکه می‌کند، اولین چیزی که باید به آن توجه کنیم، پیدا کردن یک محصول تمیزکننده است که هم بتواند لکه را حل کند و هم آسیبی به مبلمان ما وارد نکند. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای پاک کردن لکه چربی روی مبل تماس با شماره قالیشویی معتبر است. اما اگر مدام با این مشکل مواجه می‌شوید، می‌توانید از روش زیر برای تمیز کردن این لکه استفاده کنید.


یک روش ساده و عملی برای پاک کردن لکه چربی روی مبل

برای اطلاع از روش مناسب برای تمیز کردن مبل، اگر برچسبی روی پارچه آن نصب شده، آن را به دقت بخوانید. روی این برچسب‌ها، علائم مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال کد “W” به شما می‌گوید که می‌توانید از مواد تمیزکننده بر پایه آب برای تمیز کردن پارچه مبلمان استفاده کنید. کد “S” به معنی استفاده از مایعات تمیزکننده خشک بر پایه حلال‌هاست و “S / W” به این معنی است که می‌توانید هم از حلال‌ها و هم از پاک‌کننده‌های مبتنی بر آب استفاده کنید. اگر برچسبی روی مبل‌تان وجود ندارد، می‌توانید با آزمایش این روش، روی یک نقطه کوچک از پارچه مبل، تشخیص دهید که کدام پاک‌کننده مناسب است.

  1. یک چهارم قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را درون یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. البته می‌توانید از ترکیب یک سوم فنجان سرکه سفید با دو سوم فنجان آب نیز استفاده کنید.
  2. اگر غذا یا ماده جامدی همراه با چربی روی مبل ریخته، آن را به آرامی بردارید. برای این کار بهتر است از قاشق پلاستیکی استفاده کنید تا لایه نازکی از لکه نیز برداشته شود.
  3. محلول پاک‌کننده‌ای (یکی از ترکیبات ذکر شده در بند 1) که انتخاب کرده‌اید را روی قسمت کوچک و تمیزی از پارچه صندلی تست کنید. این محلول را با استفاده از یک حوله سفید روی پارچه بمالید. چند دقیقه صبر کنید. اگر تغییر رنگ یا عارضه دیگری روی پارچه ایجاد نشد، همین کار را روی لکه چربی انجام دهید.
  4. اجازه دهید محلول روی مبل کاملاً خشک شود.
  5. سپس روی آن را با یک حوله سفید و تمیز خشک کنید. اگر لکه هنوز پاک نشده ، این روند را تکرار کنید.

چند نکته مهم

هرگز محلول را مستقیما روی پارچه مبل نریزید و یا از اسپری استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود که خود محلول نیز لکه ایجاد کند. به خصوص اگر رنگ پارچه مبل‌تان سفید و روشن است. روش حوله به شما این امکان را می‌دهد که روی مراحل تمیز کردن کنترل بیشتری داشته باشید.

نکته بعدی که باید رعایت کنید این است که هرگز حوله را محکم روی پارچه نمالید. این کار علاوه بر این که به الیاف مبل آسیب می‌زند، موجب می‌شود لکه عمیق‌تر نیز شود.

امیدواریم که با این روش ساده بتوانید لکه‌های چربی روی مبلمان‌تان را پاک کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که لکه چربی هرچه قدیمی‌تر باشد، سخت‌تر پاک می‌شود. بنابراین اگر لکه کهنه‌ای روی مبل‌تان ایجاد شده، بهتر است از خدمت مبل‌شویی ما استفاده کنید. ما با استفاده از مواد شوینده استاندارد، بدون آسیب زدن به مبل، لکه‌ها را نابود خواهیم کرد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده